‘Kardeşlerinize zulmedilir de, köleler gibi sessiz kalırsanız; utanın, utanın, utanın!’

Filistinli bir kız çocuğunun haykırışı bu! Bir ünlem İnsanları utanmaya davet eden bir çağırış!

‘Tanrın sana bunu emretmiş olamaz’ diye manşet attı Taraf gazetesi dün. Tanrı insana insan öldürmeyi emretmiş olamaz. Tanrı insana kanla sulanmış bir toprağı vaat etmiş olamaz!

Kana bulanmış bir özgürlük olamaz!

Bombalandı Filistin! Kaç sivilin öldüğünü hesaplıyoruz; kaç insan öldü? İnsan kendisine silah doğrultmayanı nasıl öldürür? Gözlerinden ölüm akmayan silahını sana doğrultmayan herkes sivildir! Ardından ağıt yakılan, gözyaşları dökülen herkes sivildir! Ve ölümün hesabı yapılmaz, ölüm sayılmaz; bir insanı öldüren bütün insanlığı öldürmüş gibidir!

Utanmak için o kadar çok nedenimiz var ki… Asırlardır toprak kavgaları ile öldürüyoruz birbirimizi. Toprağın tüm insanlığa yeteceğinin farkında olmadan; hepimizin topraktan geldiğini, toprağa gideceğini hatırlamadan... Daha fazlasına sahip olabilmek için, daha fazla yiyebilmek için öldürüyoruz; ölüyoruz ama, biz de ölüyoruz. Ve bir başkasına miras; insan insanlığı öldürmeye devam ediyor hala. Bir araya getirilmiş en büyük hazineler hep ardında kalıyor bedenlerin. Dünyanın bir yarısı açlıktan, hastalıklardan kırılırken; biz öteki yarıda medeniyetler kuruyoruz, hazineler biriktiriyoruz
Hangi dinden olursa olsun, bugün tüm insanlar yas tutmalıdır. Bir tek insan bedeninin acı çektiğinin; insan bedenleri, canlar üzerinden, ölü sayıları üzerinden politikalar yapılıyor olduğunun farkında olan; bir çocuğun haykırışlarına, gözyaşlarına şahit olan herkes yas tutmalıdır. Bugün orada bir insanlık suçu işlendi; kardeşlerimiz öldü, acı hepimizindir. Yarın dünyanın öteki yarısında bir çocuk ölür, ben acı çekerim, tüm insanlığın acısıdır bu. Ve neden ‘kahrolsun İsrail’, neden ‘Yahudi zulmü’; ölüme kalkan ele lanet edilmelidir. Lanet olsun hala kan üzerinden politika yapana! Kana kan, ölüme ölüm ile karşılık verene lanet olsun! Yetim kalmışların intikamını, öcünü, yetim bırakarak alanlara lanet olsun!
Son nefesinde kameralara, elini son bir gayretle kaldırıp, şehadet eden Filistinliden utanıyorum! Yetim kalmış o kız çocuğundan, bu drama sessiz kaldığım için utanıyorum! Saldırılara karşılık ateşlenen füzelerin düştüğü topraktan utanıyorum.

Olanlara bir tek kelime, ‘kınıyorum’ ile tepki gösteren dünyanın tüm seçilmişleri; bombalama anlarını canlı yayınlayanlar; savaş muhabirleri,yardım kuruluşları,sivil toplum kuruluşları,inanç savunucuları,siyasetçiler, adına utanıyorum ben! Sesimizi hiç kimseye, hiçbir yere, hiçbir şeye duyuramadık! Sesinizi duyamadık! Kendi vicdanımızın sesini duyamadık; utanıyorum!

Filistin bir kez daha bombalandı! Engel olamadık; insanlık bir kez daha öldürüldü!


This entry was posted on 22:45 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 köpüklü ne demiş:

    Adsız dedi ki...

    ben hiç utanmıyorum.Çünkü;
    1-bu şehir öyle kasaba değil. tam 400bin nufusu var.giren asker 20bin. çıkın savaşın. çocuklarınız için ölün. sınır kapılarında ağlamayın.

    2-BOP'un eşbaşkanları tryi yönetiyor. bugün meydanlardaki kesimin verdiği oylarla tryi yönetip iki kınamayla olayı bitirirler.yarın da arabulucu olurlar.

    3-araplar neden hamasa hatta diğer filistinliler de dahil destek vermiyor bilmek gerek. israilin yaptığı devlet terörü buna katılıyorum ama şunu atlmayalım. hamasa şans verildi israili tanımadı 4 füze saldırısı yaptı ateşkes döneminde.

    4-ortada bir filistin sorunu varsa her yıl bu ülkeye 5 milyar dolar bağış toplanıyorsa bunu caco cola içip starbuckslarda gezen tipler düşünsün. hepsi zaten dolaylı destek veriyor. ama böyle durumlarda en önde o tipler var. israil zulmuydu falan. bu devirde para konusuyorsa para israilde. onlar çok akıllı oldukları için değil. diğerleri bencil olduğu için..-

    5-çocuklar israilli veya filistinli. olan onlara oluyor katılıyorum. ama biz bile blogger google kullanarak buna destek oluyoz. işin acı tarafı bu. şuçlu olan birileri varsa herkes. bencil olan biz veya diğerleri.

  1. ... on 4 Ocak 2009 19:30  
  2. Curly dedi ki...

    Ben insanlar savaşmasın ölmesin diyorum...Toprak kavgaları yüzünden masum bebekler katledilmesin diyorum.Sen şu kadar ülke çıkın savaşın toprağınızı koruyun diyorsun...Yazıyı tekrar oku istersen...

  3. ... on 5 Ocak 2009 09:58  
  4. Adsız dedi ki...

    Ben demek isteğimi anlatamımısım o zaman. insanda bencillik oldukça ki herkes öyle bunu kötü anlamda söylemiyorum. aşırı olması gerekmiyor mutlaka bu tür şeyler olacak. Bu dünyanın yazılı olmayan bir kuralı demek istedim. Nese uzatmayalım adamların dinlediği yok zaten bizleri ve dünyayı.

  5. ... on 5 Ocak 2009 21:02